torsdag 7. november 2019

Bursdagstur

Hvert år, på dagen jeg ble født, den 7 november, har jeg en stund nå vertet meg selv opp med en tur. Mest for å komme meg bort, men også for å tenke på året som har gått, og hva jeg ser fremfor meg. I år dro jeg det ut, kunne ikke bestemme meg. Men jeg viste at jeg måtte gjøre noe. Så i dag tidlig, pakket jeg "snippvesken" og kjøpte meg en natt på en av DNT's hytter. 

Presthytta ligger 10 km fra bykrysset, som ligger i enden av lommedalen. Dit kom jeg med å sykle i et par timer fra Sanvika. Som vanlig så kunne planleggingen vært bedre. Når jeg først kom til bykrysset var klokka rundt halv 5, så mørket hadde lagt seg godt. Og det som skulle ta 44min(ifølge google), tok rundt 1 1/2t, og da var det bekkmørkt. Jeg skal vel prise meg lykkelig for at jeg fant hytta, for de siste 700m, måtte gåes på en "opptråkket" sti, som snodde seg i bortkommen granskaug.

Men her er jeg. Tok bare 1t å få opp temperaturen inne til noe levelig. Minus 5 ute. 

Nå blir det middag, en god bok og tidlig til sengs.. Ja, for det er ikke som om det er noe annet en kan finne på her.. ;)



Ingen kommentarer: