søndag 28. juli 2013

Sykkelferie fredag 19





Iforhold til at det ble seint før jeg la meg, så våknet jeg relativt tidlig, rundt 9. Men da blir det nesten plent ut umulig for meg å sove mer, av erfaring.


En litt mindre opplagt henrik joina for en frokost med primus, rett i koppen og kakao.

Vi var fremdeles usikre på hva som ville være den beste veien. Men endte med å satse på ferje over til Moskenes, Lofoten.

På tilbakeveien til Bodø fikk jeg prøvd henriks sykkel med vogn, og da ble jeg glad for at jeg hadde brukt såpass tid til å tilpasse min egen sykkel. - det var tungt som bly.

Vi rakk ferja som gikk fra havn rundt halv 4. Tre og en halv time senere var vi i Moskenes. Fram til nå hadde vi vært heldig med været, men nå kjente vi drag av regn. Etter en liten pause, og en tur på turistkontoret, så tok vi turen sørover. Vi passerte Sørvågen, Tind og Å, før det ble slutt på veien, og et campingområde mot havgapet sto foran oss, under et fjell som lignet på et apehode.

Vi prøvde å finne et utspring som vi kunne bruke fjelldukene med,men til ingen nytte. Selv om regnet lignet mer på yr, kom det nå mer av det.         Henrik tok seg en fisketur, mens jeg tok meg en lengre spasertur i heimen. Tilbake der vi forlot syklene, kom vi fram til at henriks telt var det eneste forsvarlige. Rundt kl1, hadde vi satt opp teltet, tatt oss en matbit med primus, og lagt oss.

 

Ingen kommentarer: