mandag 29. juli 2013

Sykkelferie onsdag 24

Vi våknet opp utover ettermiddagen, og kom oss av gårde rundt halv 5. Som gårsdagen var været helt perfekt, og landskapet var nogenlunde plant å sykle i. Så vi gjorde god tid mot Svolvær.

  


Men gårsdagens dramatikk, var dessverre ikke det siste. Etter noe frem og tilbake om hvor mye vi skulle sykle, fikk beina til Henrik nok. Det ble litt krangling og det endte med at jeg kjørte i forveien. Jeg liker å kjøre på til en har nådd målet. Henrik liker å slappe av underveis. Legger man på at han har en mye tyngre sykkel pga sykkelvogn, at jeg nok har et kroppsspråk som gjør det klart når jeg blir utålmodig, pluss et titalls andre faktorer som jeg ikke vil gå nøyere inn på, så er det egentlig et under at vi kom så langt.

..
Jeg syklet så til Kragerø, kjøpte inn det jeg trengte av mat og fylte vann. Så gjorde jeg noe jeg har savnet lenge. Nøt 2 leskende Carlsberg øl på en café "Innersia". De hadde også en intimkonsert, så det var god stemning.

Så var det blitt seint, klokka hadde sneket seg rundt halv 1, og det var på tide å slå opp hengekøya. Jeg var veldig trøtt, så etter å ha sendt en melding til Henrik om kanskje å treffes til helga, så satte jeg camp raskest mulig like utenfor kragerø.

Etter å ha la lagt meg, viste det seg at jeg hadde gjort en tabbe.

Gjennom myggnettet så jeg stadig flere mygg samle seg på andre siden av hengekøyenettingen jeg hadde vendt meg mot. Kravlende for å komme igjennom. Hissende lyder bare millimetere fra øregangen. Jeg måtte ha valgt selve utklekkingsstedet for lofoten myggkoloni. Jeg fikk spader.

Febrilsk prøvde jeg å komme meg ut av hengekøyen som jeg pent hadde knyttet sammen med umulige knuter for å ikke dette ut. Etter å ha slengt med noen eiendeler, og halvt påkledd sko, løp jeg ut på gangstien. Viftendende som en galning. Etter noen heseblesende rundturer satt jeg kursen mot Svolvær.

Byen var død. Jeg dro på den andre siden, men støtte der også på de blogsugende pestinsektene. Tilbake i sentrum satt jeg likegodt meg ned på en benk ved noe som måtte være en skole. Etter noe slumring, bestemte jeg meg for å forlate denne stygge byen og satse på Kragerø. Jeg hadde flaks.

Før Kragerø er det en fin kirke og her tok jeg sjangs på en stikkvei, som jeg syklet helt ut. Der viste det seg å være en fraflyttet bolig, med "null" mygg. Jeg fikk hengt opp køya og sov søtt i 6 timer frem til 12.

Ingen kommentarer: