søndag 28. juli 2013

Sykkelferie Torsdag 18






18 timer innelåst i en stålboks:


Vi startet med tog fra oslo S, kl22:56. Til alt overmål var det ikke de gamle togene jeg husket med gru fra bergensbanen, men de nye vognene. - ikke at det gjorde den store forskjellen; det var like umulig å sove.

Stolhøyden er lagd for kinesere, dverger, så blodtilførsel blir effektivt stoppet til beina.

;det er alltids bråk, snork, og fjas, som suser i bakgrunnen.

..kanskje det bare er meg? Noen ser ut til å kunne sove igjennom jordskjelv.

Turen til Trondheim, framme 6:50, gikk begivenhetsløst. - Om man ser bort i fra 2 ivrige evengalister som drøftet bibelen på andre siden av gangen, en hyggelig alkoholiker? som hadde arrangering av plastikkposer som sin største hobby, og noen som sølte øl? på gulvet, slik at jeg endte opp med en, 1, sokk.

Jippi.

Av de mange raringene, bidro jeg med mitt. Jeg måtte jo prøve meg frem med beltesystemet mitt; idé; å avlaste mellomgulvet, slik at jeg lettere faller i søvn.
Startet med stropper over seteryggen, men endte med å "henge meg" fra bagasjehylla. Fant noen gode stillinger, men det hjalp lite siden jeg manglet hørselvern. Om ikke annet fikk Henrik seg en god latter(bilde).

Vi dro fra Trondheim 7:38, og satt oppetter en hyggelig somalisk?, storfamilie. - det var egentlig bare å telle tomler og prøve å holde øynene oppe, frem til Bodø, kl17:28.

Vel fremme i bodø, med en skjelven mage, syklet vi rundt i sentrum. Men planen om å ta ferje til Lofoten den kvelden måtte forandres da den ikke gikk før dagen etter.


Så vi endte med pikkpakket vårt på en finere restaurant kalt "Bjørk", i midten av byen. Spiste mikset grillmat (hjort, okse, gris?, m/tilbehør), kostet flesk, men ble mette.

Nå var klokka blitt 21, så vi syklet nordover for å campe. Vi endte opp på et nedlagt forsvarsverk, Bremnes, som hadde blitt opprettet av tyskerne i 1940, og som hadde blitt omdannet til friluftsområde i 1994.
Mot havgapet på halvøya fant vi en kanonstilling der vi hang opp fjelldukene. Heldigvis var det pent vær.

Henrik prøvde ut fesket, mens jeg slafet, og langt om lenge tok søvnen over i dette lyse ingenmannsland..

            

Ingen kommentarer: